Inspirerende voorbeelden voor ondernemers

Vliegen met Tegenwind

Inspirerende voorbeelden voor ondernemers.
Atilla Aytekin realiseerde zijn Dutch Dream door succesvol te worden als Turks-Nederlandse ondernemer met zijn bedrijf Triodor in software-ontwikkeling, maar dat ging niet vanzelf. Hij weet als geen ander hoeveel doorzettingsvermogen je als ondernemer nodig hebt om te kunnen slagen. Zijn jeugd en achtergrond, denkt hij, zijn daarbij van doorslaggevend belang geweest. Omdat hij weet hoe belangrijk inspiratie, motivatie en rolmodellen zijn in het ondernemerschap, besloot hij de Dutch Dream Foundation op te richten waarbij nieuwe ondernemers een jaar lang gecoacht worden door topmanagers uit het Nederlandse bedrijfsleven.
Zeker als het economisch tij tegenzit, zijn er veel ondernemers die moeite hebben om het hoofd boven water te houden, maar tegenwind kan ook vleugels geven. 

Managementtips voor Ondernemers

Dromen en Daadkracht

Managementtips voor Nieuwe Ondernemers.
Als Turks-Nederlandse ondernemer weet Atilla Aytekin als geen ander hoeveel doorzettingsvermogen je als ondernemer nodig hebt om te kunnen slagen. Om andere ondernemers met een biculturele achtergrond te helpen, besloot hij met zijn Dutch Dream Foundation een traject te starten waarin gedurende een jaar ervaren topmanagers aan ondernemers worden gekoppeld om ze te ondersteunen en te motiveren.

Positioneren van je school

Van Visie naar Verhaal

Handige zelfhulpboek met uitleg en checklists voor scholen die zelf aan de slag willen met het beter positioneren van hun school.

Wil je meer weten over het positioneren van jouw school, lees dan mijn blogs op www.bmc.nl.

Blog 1 Kleur bekennen met je onderwijs
Als scholen in een Vinex-wijk, waar volop gebouwd wordt en waar de verwachte leerlingengroei ruim 25% hoger is dan het gemiddelde van de hele stad, dan verwacht je toch niet dat nu juist jouw school te kampen heeft met een forse terugloop van het aantal leerlingen? Laat dat nu net wel het geval zijn bij scholen waar ik een positioneringsonderzoek voor doe. Lees meer

Blog 2 Het begint met een visie
Wat Sinek zegt over bedrijven geldt natuurlijk ook voor scholen: Niet wat je doet, maar waarom je het doet, is de hamvraag. Onderwijs bieden we allemaal, maar waarom doen we het op onze manier? Klassikaal of gepersonaliseerd onderwijs, Dalton of natuurlijk leren? Lees meer

Blog 3: Onderzoek het speelveld

De Staat van het Onderwijs schreef al over het ongelooflijke aantal variaties in onderwijsconcepten dat in Nederland opgeld doet. Weet jij wat omliggende scholen aanbieden? Wat de resultaten daarvan zijn? Welk type ouders en leerlingen dat aantrekt? En welke afstand ze daarvoor bereid zijn af te leggen? Het is het onderzoeken waard.  Lees meer

Blog 4 Identiteit en imago
Profileren heeft te maken met imago en identiteit. Het is het verschil tussen het beeld dat de mensen van je hebben en het beeld dat je van jezelf hebt. Hoe zorg jij ervoor dat je goed in beeld bent? Lees meer